طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی چیست؟ طب سوزنی یا سوزن درمانی ترسناک به نظر می‌رسد، اما شواهدی وجود دارد که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. اگر به دنبال این درمان جدید هستید، طب سوزنی می‌تواند کمی وحشتناک به نظر برسد.

طب سوزنی دکتر اکبری گرگان

نه قطعاً این روش آشکارا و دردناکی نیست که ممکن است تصور کنید و با توجه به اینکه بیش از ۲۵۰۰ سال است که مورد اعتماد مورد مطالعه و تمرین قرار گرفته است، به نظر می‌رسد که علاقه مندان به طب سوزنی می‌توانند به طور جدی به درمان‌های عالی و مفید فکر کنند. برخی افراد به طب سوزنی سوگند یاد می‌کنند و از آن به عنوان معجزه برای بهبود کیفیت زندگی خود نام می‌برند، زیرا گفته می‌شود که می‌تواند همه چیز را از افسردگی و آلرژی گرفته تا تهوع صبحگاهی و گرفتگی عضلات را درمان کند.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی یا آکوپانچر شامل وارد کردن سوزن‌های بسیار نازک از طریق پوست در نقاط استراتژیک بدن است. یکی از اجزای کلیدی طب سنتی چینی، طب سوزنی معمولاً برای درمان درد استفاده می‌شود. به طور فزاینده‌ای برای سلامتی کلی از جمله مدیریت استرس استفاده می‌شود. همان‌طور که گفته شد طب سوزنی یک رویکرد مبتنی بر طب باستانی چینی برای درمان انواع شرایط با تحریک نقاط خاصی روی پوست با سوزن است. طب سوزنی، یک روش کم تهاجم برای تحریک نواحی غنی از اعصاب سطح پوست به منظور تأثیر بر بافت ها، غدد، اندام‌ها و عملکردهای مختلف بدن است.

هر سوزن طب سوزنی یک آسیب کوچک در محل وارد شدن به بدن ایجاد می‌کند و اگرچه آن‌قدر خفیف است که ناراحتی کمی ایجاد کند، اما سیگنال کافی است تا بدن بداند که باید پاسخ دهد. این پاسخ شامل تحریک سیستم ایمنی، تقویت گردش خون در ناحیه، بهبود زخم و تعدیل درد است. تحقیقات معاصر در مورد طب سوزنی عمدتاً بر این نظریه استوار است.

بهترین دکتر طب سوزنی کشور

تأثیر طب سوزنی بر دستگاه گوارش

متخصص طب سوزنی با توجه به شرایط بیمار، نقاطی را انتخاب می‌کند که بیشینهٔ تأثیر را بر مکانیسم کلی بدن او بگذارد. استعمال طب سوزنی باعث ترشح مواد طبیعی ضددرد در بدن می‌شود که علاوه بر خاصیت سرکوب‌کنندگی درد، کمک به افزایش ایمنی بدن، تعدیل متابولیسم و همچنین سیستم گوارشی می‌کند.

با توجه به گزارش‌ها آزمایشگاهی و بالینی، طب سوزنی در درمان اختلالات گوناگون دستگاه گوارش باعث بهبود چشمگیر این بیماران شده‌است. تحقیقات مختلف توانستند نقش طب سوزنی را در درمان سیستم گوارشی، از خشکی دهان الی اختلالات عملکردی همچون ریفلاکس، تهوع و استفراغ، سندرم رودهٔ تحریک پذیر (IBS)، سوء هاضمه، یبوست، اسهال، نفخ شکم، اختلالات صفراوی و مری، فرایندهای التهابی در روده، نقرس و کولیت نشان دهند.

شرایطی که باعث پروسه‌های التهابی، به خصوص در رودهٔ کوچک و رودهٔ بزرگ می‌شود را به‌طور کلی التهاب دستگاه گوارش می‌نامند. از زخم روده و بیماری کرون می‌توان به عنوان شایع‌ترین و اصلی‌ترین بیماری‌های مختص به التهاب دستگاه گوارش نام برد. در سال ۲۰۱۰، حدود ۳۴۰۰۰ نفر تنها به علت بیماری‌های گوارشی فوت کردند.به علت این که علایم بیماری‌های گوارشی حاد و جدی هستند و عوارض ناشی از درمان‌های دارویی طولانی مدت بیماران را کلافه کرده‌است، اغلب این بیماران به دنبال روش‌های درمانی مکمل یا جایگزین هستند. در نروژ، سالانه ۴۹٪ از بیماران مبتلا به بیماری‌های التهاب دستگاه گوارش، به طب مکمل روی می‌آورند.

کلینیک طب سوزنی گرگان

شما عزیزان جهت رزرو نوبت طب سوزنی در تهران و گرگان میتوانید به اطلاعات و راه های ارتباطی زیر مراجعه فرمایید:

 

راه های ارتباطی کلینیک طب سنتی و طب سوزنی درگرگان توسط دکتر مسعود اکبری ناصری بشرح زیر است:

تلفن: 01732349138

آدرس: گرگان،بلوار جانبازان،جانباز8،درب چهارم،مطب دکتر اکبری

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق رزرو نوبت آنلاین حضوری و مجازی از قسمت رزرو نوبت آنلاین استفاده کنید.

 

راه های ارتباطی کلینیک طب سنتی و طب سوزنی درتهران توسط دکتر پدرام اکبری ناصری بشرح زیر است:

 

تلفن: 02128422583

آدرس: تهران-پونک-شهران

nazgold
اکتبر 23, 2022